Hjem - En liten bakeblogg med mine små og store prosjekt.

søndag 8. august 2010

Kitty kake


Ny kake som må blogges! Tanken er at ettersom bursdags kaker er veldig aktuelt når det kommer til kake anledninger så skulle jeg lage en kake beregnet for et barneselskap for ei lita jente. Teknikken brukt er det de kaller for puzzle, og var mye mer pirk og mer vanskelig enn jeg trodde det skulle bli. Sliter spesielt med at jeg ikke har noe som kan lage svart sukkerpasta. Må få kjøpt på svart farge eller pulver - spiselig ofc.


Sjokoladekake med sjokolademousse og bringebærmousse. Sjokolademoussen er laget av slik 70% kakao (eller hva det nå er) sjokolade.


Første gang jeg har laget mousse som kakefyll, så var veldig spent! Men mormor, moffe, Ante og jeg selv syntes det var godt, så da er jo alt vel og bra!

De små blå blomstene på toppen måtte lager fordi jeg sølte litt sjokoladekrem på lokket og måtte dekke det til. hehe. ^^ lokket fikk også en liten rift, og ble lappet med bløt sukkerpasta. =P Jaja, dette var jo en test kake, til hjemme bruk.

2 kommentarer:

  1. wow, så flink du har blidd! den dær kaka va kjempefin! :) Leah like hello kitty, just so you know ;D

    SvarSlett
  2. Hehe =) ja, hello kitty er populær i barnehagen. ^^ Kanskje hun må få en kitty kake når det passer.

    SvarSlett