Hjem - En liten bakeblogg med mine små og store prosjekt.

torsdag 1. juli 2010

Gullbryllups kake


Jeg fikk bestilling på en kake til ett gullbryllup. Ingen spesifikasjoner utenom at det trengtes nok 2 kaker, så da satte jeg i gang.

Kake 1: Sukkerbrød, med 2x bringebær- (hallon) og bananfyll
Kake2 : Sukkerbrød bunn, med ett lag med vaniljekrem, og ett med jordbærkrem (jordgubb).
Begge kakene ble dekket med vanilla icing før lokket sattes på.




Jeg lagde også en mini kake som jeg la oppå den ene kaken. Denne er laget av 3 vaniljemuffins med bringebær/hallon som jeg skar til, satte sammen og smurte Vanilla Icing rundt så den satt sammen.

---

Jeg lagde mye forskjellig pynt til denne kaken, for jeg visste ikke helt hvordan den skulle pyntes.
* roser
* blader
* "swirls"
* hvite snurrer
* liten sukkerpasta pute, til å ha 2 ringer oppå
* bro
* bord/kant rundt kaken
* bokstaver




Som dere ser så valgte jeg å være litt stilren, og ikke ha så mye rart på. Var litt redd for å bli for ivrig og at det dermed skulle bli for mye. Ettersom dette var til et gullbryllup, så er bladene og bokstavene gullfarget. Skulle liksom følge temaet tenkte jeg.

All pynten utenom ringene er håndlaget av meg, dersom noen lurte.

Så får vi bare håpe at kaken smaker godt også. =)


----------------
Cakes for a 50 year anniversary (golden wedding). One cake with raspberries mixed with whipped cream and banana on top, and one cake with one layer of vanilla and one layer of strawberries mixed with whipped cream.

The small cake on top is made out or 3 vanilla and raspberry muffins. Cut, arranged and "glued" together with vanilla icing to form a heart.

All the decorations part from the rings are hand made by me, in case anyone wondered. ^^

6 kommentarer:

  1. Kjempeflott kake! =D Du har blitt flink!

    SvarSlett
  2. Sinnsykt fin kake linda! Dette har du virkelig fått dreisen på :)

    SvarSlett
  3. åh att du var så flink till å baka kaker Simba-gal! Det hade jag ingen aning om. Grymt alltså! Det ser hur kreativt och kult ut som helst!

    SvarSlett
  4. skulle gärna vilja läsa din andra blogg med.. :)

    SvarSlett